Ból dziąsła obok zęba

kiretaż otwarty lub zamknięty w gabinecie stomatologicznym
Jak wygląda kiretaż u dentysty
Lipiec 14, 2020
Co niszczy zęby?Jak dbać o zdrowie zębów, czego unikać - pytamy dentystę
Dlaczego zęby się psują?
Lipiec 21, 2020

Ból dziąsła obok zęba

Dlaczego bolą dziąsła? Pytamy dentystę o przyczyny bólu dziąseł

Przyczyn bólu dziąseł może być wiele, ale nie wolno ich bagatelizować. Pacjenci często zapisują się na wizytę w gabinecie dentystycznym w przypadku silnego bólu zębów. Do dentysty trzeba umówić się także, kiedy bolą dziąsła.

Ból dziąsła przeważnie występuje obok zaczerwienienia, obrzęku, a także krwawienia. Przeważnie lekceważymy te objawy, myśląc, że to  przypadkowe urażenie się szczoteczką , niestety takie przypadki mogą sygnalizować początek poważniejszego problemu. Kryjący się za tym stan zapalny, może prowadzić do zmian kieszonek dziąsłowych, zapaleń przyzębia lub recesji dziąseł. To również bezpośrednio powoduje powstawanie paradontozy, jednej z przyczyn wypadania zębów.

Zwykle zapalenia powstają na skutek podrażnień, przez niedokładne albo niewłaściwe mycie zębów lub stosowanie nici stomatologicznych. Zbierająca się płytka nazębna to miejsce idealne dla bakterii, jakie mogą spowodować stan zapalny. Bywa tak, że dolegliwości bólowe powstają także na skutek uderzenia (urazu), korzystania ze źle dobranych protez, czy u kobiet w ciąży.

Łatwym sposobem na usunięcie bólu są kojące płukanki czy żele ogólnodostępne w aptekach. Trzeba się jednak liczyć z tym, że w wielu przypadkach zaledwie maskują ból i nie leczą problemu. Jeśli stan zapalny utrzymuje się długo czas, powinno się jak najszybciej zobaczyć się ze stomatologiem. Wizyta w klinice stomatologicznej i leczenie usunie ból na dobre.