Co radzi dentysta po zabiegu implantacji zębów

leczenie kanałowe a implant - jaki zabieg u dentysty jest lepszy
Czy leczenie kanałowe jest lepsze od wszczepienia implantu?
Maj 12, 2020
Nadwrażliwość zębów na zimno lub ciepło to problem, który można leczyć u dentysty.
Jak radzić sobie z nadwrażliwością zębów na zimno?
Maj 28, 2020

Co radzi dentysta po zabiegu implantacji zębów

zalecenia dentysty po zabiegu wszczepienia implantów

Jak dbać o siebie po wszczepieniu implantu zębów?  Implantacja to zabieg dość ciężki w stosunku do pacjenta. Proces gojenia się dziąseł oraz przyjęcia przez ciało implantu potrzebuje czasu, z tego względu osoba pójdzie na takie leczenie musi szczególnie uważać. Zwykle po wszczepieniu implantu pojawia się obrzęk dziąseł, co trzeba niwelować lodowymi okładami. Można też zastosować specjalne żelowe woreczki dostępne w aptece do mrożenia w lodówce.

Na początku najlepiej również nie spożywać bardzo ciepłych pokarmów oraz zastosować półpłynną dietę. Nie wolno używać części jamy ustnej, w której zaaplikowano implant, aby dziąsło mogło leczyć się bez zakłóceń. Nie pozwala się również sprawdzanie językiem albo miejsca implantu, aby uniknąć ryzyka zakażenia albo podrażnień. Powinno się także odstawić alkohol oraz papierosy, dlatego że rozciągają czas zrastania się dziąseł. Co więcej co najmniej na czas  mniej więcej miesiąca nie wolno podejmować fizycznego wysiłku.

Szczególnie istotne w takiej sytuacji jest wypełnianie zaleceń stomatologa. Przede wszystkim pod kątem używania antybiotyków oraz leków przeciwbólowych. Samodzielne zwiększanie dawek bez decyzji lekarza może okazać się niebezpieczne dla zdrowia. Warto również przemywać jamę ustną stworzonymi w tym celu płukankami. Posiadają one działanie łagodzące, odkażające oraz przeciwbakteryjne. Natomiast w trakcie szczotkowania zębów, trzeba unikać miejsca zabiegu, a zęby czyścić miękką szczoteczką.

Niezbędne jest również pilnowanie wizyt kontrolnych oraz zgłaszanie się do stomatologa, kiedy tylko wystąpią przejmujące objawy.