Co robić, by troszczyć się o szkliwo zębów zgodnie z zaleceniami dentysty?

czyste zęby i zdrowa jama ustna to szczęśliwy dentysta
Profilaktyka jamy ustnej
Marzec 3, 2020
protezy zębowe i uzupełnienia protetyczne dla pacjenta z gabinetu stomatologicznego
Proteza od dentysty – wkład koronowo-korzeniowy
Marzec 10, 2020

Co robić, by troszczyć się o szkliwo zębów zgodnie z zaleceniami dentysty?

jak dbac o szkliwo zębów według stomatologa

Szkliwo chroni zębinę na pełnej przestrzeni korony zębowej przed wszystkimi niekorzystnymi czynnikami, które najczęściej oznaczają uszkodzenia zębów. Z tego względu troska o szkliwo oraz wspomaganie go jest jednym z najistotniejszych kroków, jakie trzeba podejmować w trosce o silne zęby.

Zazwyczaj szkliwo ulega zniszczeniu ze względu na dwa główne czynniki. Pierwszy to kwasy wynikające z bakterii, drugim naturalne starcie. Zdarza się tak, że w wyniku przypadłości takich jak wady zgryzu lub bruksizm, czyli zgrzytanie zębów, starcie szkliwa pojawia się wcześniej. Oba te przypadki można naprawić dzięki wizycie u dentysty.

Jeśli chodzi o szkliwo najczęstszym problemem jest jego demineralizacja, za którą odpowiadają bakterie i kwasy. Umocnienie szkliwa zębów można uzyskać przez dobrze dobraną dietę, gdzie np. zmniejszymy spożycie cukrów. Duży wpływ na wzmocnienie i odbudowę szkliwa ma też używanie fluoru. Jego działanie przeciwpróchnicze przynosi efektywne rezultaty, zwłaszcza, jeśli pacjenci szczotkują zęby pastą z fluorem oraz często odwiedzają gabinet dentystyczny na zabiegi fluoryzacji.

Także staranne szczotkowanie oraz właściwa higienizacja, pozwalają utrzymać szkliwo w dobrym stanie. Jeśli jednak będzie tak, że pacjent z różnych przyczyn ma problemy ze szkliwem, dobrym sposobem jest konsultacja ze stomatologiem, który oceni, w jaki sposób można odnowić lub zastąpić uszkodzone szkliwo.