Czy leczenie kanałowe jest lepsze od wszczepienia implantu?

kto może mieć implanty zębów od dentysty
Przeciwwskazania do wszczepiania implantu zęba
Maj 5, 2020
zalecenia dentysty po zabiegu wszczepienia implantów
Co radzi dentysta po zabiegu implantacji zębów
Maj 22, 2020

Czy leczenie kanałowe jest lepsze od wszczepienia implantu?

leczenie kanałowe a implant - jaki zabieg u dentysty jest lepszy

Fundamentalnym celem leczenia kanałowego jest naprawienie zaatakowanej bakteriami miazgi zęba. Taki rodzaj leczenia jest jednym z najbardziej wymagających zadań stomatologa endodonty wykonującego leczenie kanałowe, ale znaczna część przeprowadzanych z pomocą mikroskopu zabiegów daje oczekiwane skutki. Leczenie kanałowe daje możliwość uratowania naturalnego zęba. Za sprawą ogromnej efektywności tego zabiegu, obecnie możliwe jest uratowanie zębów, które jeszcze jakiś czas temu musiały być po prostu usuwane.

Implanty natomiast są wytrzymałe, a zamocowane na nich mosty czy korony protetyczne wiernie imitują naturalne zęby. Właściwie, jeśli pacjent przestrzega higieny jamy ustnej, implanty służą do końca życia i są jednymi z najtrwalszych technik wypełnienia luki po utraconym zębie. Dzięki leczeniu kanałowemu ząb w dużym stopniu pozostaje naturalny. Zadaniem stomatologa jest zaledwie odbudowa korony zębowej. W przypadku usuwania zębów wypełnienie dziury jest niezbędne ze względu na zdrowie jamy ustnej.

Warto również zwrócić uwagę na koszty. Choć oba rozwiązania są niezwykle skuteczne, a za ich sprawą pacjent znów może cieszyć się pięknym uzębieniem bez bólu, koszty leczenia kanałowego są mniejsze w porównaniu do zabiegu wstawienia implantu. Przed podjęciem decyzji, co z robić w przypadku bolącego, głęboko popsutego zęba, powinno się ocenić razem z dentystą, które rozwiązanie będzie najwłaściwsze.