Dlaczego zęby się psują?

Dlaczego bolą dziąsła? Pytamy dentystę o przyczyny bólu dziąseł
Ból dziąsła obok zęba
Lipiec 17, 2020
Zadbany, czysty i sterylny gabinet stomatologiczny to najlepsze miejsce pracy dentysty
Sterylny gabinet dentystyczny – bezpieczny pacjent
Lipiec 24, 2020

Dlaczego zęby się psują?

Co niszczy zęby?Jak dbać o zdrowie zębów, czego unikać - pytamy dentystę

Zwykle przypomina się o tym, jak potrzebna jest dbałość o zęby i prawidłowa higienizacja jamy ustnej. Dentyści przestrzegają przed skutkami niemycia zębów, ale istnieje także sporo innych ujemnych przyczyn. Co psuje zęby poza brakiem higieny lub tak samo słynnymi z psucia słodkościami? Zazwyczaj są to drobne nawyki, jakie niekorzystnie wpływają na zdrowie zębów.

Na topie wszelkich list w temacie niszczenia zębów muszą pojawić się papierosy. Jak wiadomo będące w nich trujące substancje zarówno szkodzą zębom, jak i całemu organizmowi. Są tacy ludzie, którzy mają tendencje do otwierania zębami butelek. Tego typu zachowanie nie tylko wystawia zęby na uszkodzenia i mikropęknięcia, ale także powiększa zagrożenie ukruszenia. Te same skutki przynosi zgrzytanie i zaciskanie zębów. Spowodowane tym przedwczesne starcie zębów, sprawia zniszczenie ich naturalnej ochrony. Zęby niszczy także obgryzanie ołówków, długopisów czy paznokci. To z kolei sprzyja przenoszeniu się bakterii i rozwojowi próchnicy.

Przyzwyczajenia żywieniowe też mają znaczenie jeśli chodzi o zdrowie zębów. Przekąski pomiędzy posiłkami wytwarzają osad na zębach, jakiego znaczna część pacjentów nie oczyszcza w ciągu zapracowanego dnia. Należy też wiedzieć, że niektóre pokarmy i napoje wywołują przebarwienia lub psują szkliwo ze względu na wielką zawartość kwasów.

Poprawna higiena pomaga w przeciwdziałaniu niszczeniu zębów, ale trzeba pamiętać, aby robić to odpowiednio. Zbyt mocne szczotkowanie niszczy szkliwo i podrażnia  dziąsła. Warto więc posługiwać się szczoteczką z uwagą.