Endodoncja – czyli co?

Jak wybrać dobrego dentystę? - Gabinet stomatologiczny
Dobry dentysta
Lipiec 3, 2020
jak wybrać najlepszą pastę do zębów dentysta
Na co patrzeć kupując pastę do zębów?
Lipiec 10, 2020

Endodoncja – czyli co?

endodoncja w stomatologii czyli leczenie kanałowe pod mikroskopem

Choć endodoncja wielu niczego nie mówi, w stomatologii to dział, którego celem jest diagnozowanie oraz leczenie dolegliwości miazgi zębowej. Ogólnie rozpoznajemy ten termin jako leczenie kanałowe. Co do zasady leczenie endodontyczne zalicza się do bardziej skomplikowanych zabiegów stomatologicznych. Mimo to, dzięki nowym technologiom oraz umiejętnościom endodonty, czyli stomatologa zajmującego się tym leczeniem, leczenie  kanałowe przebiega pomyślnie. Obecnie zabiegi leczenia kanałowego przeprowadzane są najczęściej pod mikroskopem, co gwarantuje dobrą widoczność zainfekowanej miazgi zęba.

Leczenia kanałowego wymagają raczej ciężkie przypadki. To nie tylko próchnicze infekcje miazgi zęba, ale także martwica czy zgorzele. Do gabinetu dentystycznego na zabieg endodontyczny kierowani są także pacjenci z problemem zapalenia tkanek okołowierzchołkowych. Czasem zdarza się, że reakcja lekarza endodonty niezbędna jest też przed planowanym założeniem protezy. Zanim jednak stomatolog endodonta rozpocznie swoje działania, zleca odpowiednią ilość badań diagnostycznych, jakie stwierdzą, w jaki sposób można naprawić ząb.

Chociaż endodoncja nie kojarzy się pacjentom dobrze, dzięki nowoczesności stomatologii nie należy się go obawiać. Każdy zabieg endodontyczny wykonywany jest ze znieczuleniem miejscowym, dlatego zabieg jest bezbolesny. Odpowiednio opracowany kanał zębowy nie sprawia więcej problemów.