Jak wygląda kiretaż u dentysty

jak wybrać najlepszą pastę do zębów dentysta
Na co patrzeć kupując pastę do zębów?
Lipiec 10, 2020
Dlaczego bolą dziąsła? Pytamy dentystę o przyczyny bólu dziąseł
Ból dziąsła obok zęba
Lipiec 17, 2020

Jak wygląda kiretaż u dentysty

kiretaż otwarty lub zamknięty w gabinecie stomatologicznym

Kiretaż to w leczeniu dentystycznym zabieg polegający na leczenia przyzębia. Jego głównym celem jest oczyszczenie kamienia nazębnego znajdującego się w kieszeni dziąsłowej. Gromadzący się w okolicy dziąseł osad, może wywoływać stany zapalne oraz prowadzi do pojawiania się nieprzyjemnych chorób. Jeżeli kamień nazębny gromadzi się w kieszonkach dziąsłowych, znane zabiegi oczyszczające, takie jak skaling czy piaskowanie, mogą nie wystarczyć.

Kiretaż jest otwarty albo zamknięty w zależności od tego, jak głębokie są kieszonki dziąsłowe. Gdy są głębokie, niezbędny będzie otwarty kiretaż. Różnica jest w tym, że przy kiretażu otwartym należy naciąć dziąsło i tak odkryć korzeń. Przy zamkniętym kiretażu, nie trzeba tego robić. Ten zabieg dentystyczny wykonuje się po podaniu znieczulenia miejscowego, ale po zabiegu zwykle występują pewnie niedogodności. To na przykład zasinienie, obrzęk albo np. niewielka ilość krwi w ślinie.

Aby załagodzić te dolegliwości trzeba brać zalecone przez dentystę antybiotyki oraz środki przeciwbólowe. Trzeba także przenieść się na lekką półpłynną dietę, dzięki temu pacjent ogranicza gryzienie oraz nie przeciąża leczonego obszaru. W czasie leczenia dziąseł pomocne będzie też łagodne oczyszczanie jamy ustnej. Normalne nitkowanie, szczotkowanie albo irygacja mogą urazić.

Chociaż gojenie po kiretażu wymaga czasu, dzięki temu zabiegowi pacjent uniknie stanów zapalnych oraz chorób wywoływanych odkładaniem osadu w pobliżu dziąseł.