Przeciwwskazania do wszczepiania implantu zęba

dlaczego szczoteczka soniczna jest lepsza zdaniem dentystów
Czy warto mieć szczoteczkę soniczną?
Kwiecień 29, 2020
leczenie kanałowe a implant - jaki zabieg u dentysty jest lepszy
Czy leczenie kanałowe jest lepsze od wszczepienia implantu?
Maj 12, 2020

Przeciwwskazania do wszczepiania implantu zęba

kto może mieć implanty zębów od dentysty

Obecny rozwój stomatologii sprawia, że leczenie stomatologiczne jest dostępne dla w gruncie rzeczy każdego. Zabieg wszczepienia implantów, chociaż zalicza się do tych bardziej skomplikowanych, również z czasem stał się znacznie bardziej bezpieczny. Mimo to istnieje parę przeciwwskazań, które należy wziąć pod uwagę, wybierając taki zabieg.

Co najważniejsze implantów nie wstawia się u kobiet w ciąży ani w przypadku osób z problemami układu krzepnięcia krwi czy z daleko posuniętą osteoporozą. Przeciwwskazaniem jest również aktywna choroba nowotworowa i nieustabilizowana cukrzyca. Implanty nie są przeznaczone dla dzieci oraz osób do 16 roku życia, z uwagi na ciągle postępujący proces rozwoju kości szczęki.

Część czynników nie odbiera całkowicie możliwości użycia implantów, ale powinny być one skonsultowane ze stomatologiem przed podjęciem zabiegu wszczepienia implantu. Są to na przykład osoby zmagające się z chorobami psychicznymi, wadami serca czy z chorobą Parkinsona. Konsultacji z dentystą wymagają również osoby, które od lat nałogowo palą papierosy.

Implanty mogą być wszczepione tylko przy dobrej kondycji kości szczęki i jamy ustnej, z tego powodu pacjenci zmagający się z problemami takimi jak próchnica albo paradontoza, powinny najpierw podjąć leczenie u dentysty, nim będą mogli przyjąć zabieg implantacji.

W innych okolicznościach nie ma przeciwwskazań do zastosowania implantów. Każdy, kto pomyślnie przejdzie opinię medyczną może zdecydować się na implanty.