Skutki zgrzytania zębami

nowoczesna stomatologia odbudowa tkanek dzięki fibrynie bogato-płytkowej
Szybsze leczenie stomatologiczne, dzięki odbudowie komórek
Luty 5, 2020
zalety implantów stomatologicznych
Jakie są zalety implantów stomatologicznych wstawianych w gabinecie stomatologicznym
Luty 13, 2020

Skutki zgrzytania zębami

zaciskanie zebów i bruksizm powazny problem stomatologiczny, którego nie wolno lekceważyć

Zaciskanie i zgrzytanie zębów znacznej części przypadków jest efektem przewlekłego stresu oraz niestety wiąże się z ciężkimi konsekwencjami dla kondycji pacjentów. Jedną z rzadziej wspominanych wyników bruksizmu (czyli tego problemu) są powtarzalne bóle głowy, z reguły mylone z migreną. Zazwyczaj pacjenci walczący z bruksizmem, pomimo tego, że zaciskają zęby w nieopanowany sposób, wykorzystują przesadną siłę nacisku, co przynosi zły wpływ na zdrowie zębów.

Do najczęściej wymienianych efektów zgrzytania i zaciskania zębów wchodzą w skład ukruszenia, pęknięcia oraz szybkie ścieranie zębów, a także pojawiają się krwawienia dziąseł oraz choroby przyzębia. Często jest również tak, że pacjenci zauważają trzaski czy chrzęst w szczęce lub bóle skroni i szczęki. Na tego rodzaju zachowania najlepiej reagować zdecydowanie, by nie pogłębiały się związane z tym dolegliwości.

Zazwyczaj nie trudno zauważyć symptomy bruksizmu. Wczesna diagnoza oraz podjęte działanie, ratują kondycję zębów przed nieprzyjemnymi rezultatami tej przypadłości. Odpowiedzią dentystów na zgrzytanie i zaciskanie zębów są relaksacyjne szyny. Są one specjalnymi nakładkami na zęby, które zabezpieczają je oraz pomagają w odprężeniu szczęki. Chociaż gotowe szyny można kupić na przykład w aptece, najwłaściwsze z nich są dobierane przez dentystę. Dzięki temu pacjent ma pewność, że szyny są dostosowane do niego indywidualnie, w zgodzie z jego potrzebami oraz rzeczywiście złagodzą problem.

W przypadku bruksizmu najlepsza jest natychmiastowa kontrola w gabinecie stomatologicznym.