W jakich sytuacjach niezbędne będzie leczenie kanałowe?

skuteczne wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym lampą
Czy wybielanie zębów w gabinecie dentystycznym zawsze działa?
Wrzesień 4, 2020
Stomatolog toruń gabinet stomatologii estetycznej Toruń
Stomatolog Toruń
Wrzesień 15, 2020

W jakich sytuacjach niezbędne będzie leczenie kanałowe?

leczenie kanałowe pod mikroskopem w gabinecie stomatologicznym - kiedy potrzebne?

Leczenie kanałowe endodoncja skupia się na naprawianiu zębów, które z różnych przyczyn są mocno zepsute. Dentyści zajmujący się leczeniem kanałowym diagnozują oraz wiedzą jak leczyć choroby miazgi oraz okołowierzchołkowych tkanek. Zazwyczaj leczenie kanałowe jest konieczne wtedy, gdy pojawia się zapalenie, martwica albo zgorzel zęba.

Pierwsze symptomy, które wskazują na to, że rozwija się coś nieprzyjemnego to przeważnie ból, ćmienie oraz opuchnięcie zęba. Bardzo często występuje też przesadna wrażliwość na ciepło i zimno, a oprócz tego ból przy spożywaniu jedzenia oraz napojów. Ponadto można też zaobserwować zmianę barwy zęba. W takiej sytuacji należy jak najszybciej spotkać się ze stomatologiem. Pojawienie się symptomów nie zawsze wskazuje na to, że konieczne będzie leczenie kanałowe, jednak wizyta będzie potrzebna do wystawienia diagnozy.

W gabinecie stomatologicznym stomatolog ustali przyczyny bólu lub zmian wokół zębów. Zwykle choroby miazgi zęba powstają w wyniku próchnicy lub zgromadzonych bakterii. Przyczyną problemu bywa również niekiedy ukruszenie zęba albo zakażenie. Z uwagi na to stomatolog endodonta powinien dogłębnie sprawdzić zdrowie zębów. Wtedy stwierdzi, czy konieczne jest leczenie kanałowe, czy wystarczy mniej inwazyjny zabieg dentystyczny.

Jeśli jednak trzeba będzie wykonać leczenie kanałowe, nie nie ma powodu, by się go bać. Przy współczesnym leczeniu pod mikroskopem zabieg przebiega sprawnie i bez bólu.