Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – pomoc dentysty

jak dbać o protezę zębów? dlaczego należy zdjąć protezę przed snem?
Czy należy zdejmować przed spaniem ruchome protezy zębów?
Marzec 24, 2020
przyczyny krwawienia dziąseł podczas szczotkowania zębów
Krew podczas mycia zębów
Kwiecień 16, 2020

Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – pomoc dentysty

leczenie zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie stomatologicznym

Systematyczne wizyty u dentysty pomagają pacjentom nie tylko zadbać o kondycję oraz higienę jamy ustnej, ale również za ich sprawą można łatwo odkryć zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego. Ten staw odpowiada za kierowanie żuchwą w tył i na przód oraz w lewo i w prawo. Ze względu na to jego właściwe działanie uzależnia poprawną prawidłową wymowę albo przykładowo funkcje żucia.

Wszystkie kłopoty z działaniem stawu skroniowo-żuchwowego da się łatwo zobaczyć, co sprawia, że możliwe jest bezzwłoczne rozpoczęcie leczenia. W gabinetach dentystycznych badania wykonywane są przy użyciu specjalnego deprogramatora pod nadzorem chirurga stomatologa. Wychwycenie problemu nie wymaga szerokiej wiedzy z uwagi na wielość pojawiających się w w takiej sytuacji symptomów.

Do najpopularniejszych oznak problemów ze stawem skroniowo-żuchwowym zalicza się zaciskanie i zgrzytanie zębami. Tak samo powszechne są trudności w gryzieniu twardego jedzenia lub dalekim otwieraniu ust oraz potrzeba mocnego przyciskanie zębów, by stykały się ze sobą. Zdarza się też tak, że pojawiają się kliknięcia i trzaski w stawach albo obserwujemy przedwczesne starcie, zniszczenie lub nadwrażliwość zębów. Takich symptomów nie wolno lekceważyć, ponieważ towarzyszą im przewlekłe bóle głowy, karku albo pleców, a ponadto wychylenia zębów oraz problemy z innymi stawami.