Zęby leczone kanałowo pod mikroskopem

proteza zębowa oparta na implantach w gabiniecie stomatologicznym Dentysta
Uzupełnienia protetyczne oparte na implantach
Styczeń 7, 2020
usuwanie ósemek - wizyta w gabinecie stomatologicznym Dentysta
Kiedy warto usunąć ósemki?
Styczeń 20, 2020

Zęby leczone kanałowo pod mikroskopem

leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem w gabinecie stomatologicznym dentysta

Leczenie kanałowe oceniane jako jedno z najbardziej skomplikowanych zabiegów w stomatologii, wymaga odpowiedniego sprzętu i fachowego chirurga szczękowego. O tym, że łatwiejsze leczenie zachowawcze nie zadziała, może sygnalizować trudny do zniesienia ból zęba, zmieniona barwa, silna wrażliwość lub opuchlizna lub stan zapalny. W przypadku występowania sygnałów, należy bezzwłocznie zapisać się do stomatologa, aby był w stanie ocenić, jaki typ leczenia będzie bardziej dopasowany. Często jest tak, że leczenie kanałowe to ostateczna możliwość uratowania bardzo zniszczonego zęba.

Lekarz endodonta, który przeprowadza leczenie kanałowe, wykorzystuje mikroskop, dzięki któremu zabieg jest absolutnie precyzyjny. Dzięki użyciu mikroskopu lekarz endodonta może uważnie przejrzeć nadpsutą przez bakterie miazgę zęba i określić, jak dużą część zęba będzie musiał wyczyścić.

W przypadku, gdy infekcja jest zaawansowana, warto pomyśleć o zgłoszeniu się do leczenia kanałowego. W przeciwnym razie ostatnim rozwiązaniem będzie całkowita ekstrakcja zęba. Pustkę po wyrwanym zębie trzeba niezwłocznie uzupełnić, aby zmniejszyć ryzyko następnych problemów jamy ustnej. To natomiast pociąga za sobą nowe wydatki – przez potrzebę zastosowania protezy lub wstawienia implantu.

Leczenia kanałowego nie trzeba się bać, dlatego że odbywa się pod skutecznym znieczuleniem miejscowym.